Güne erken ve etkili başlamanıza yardımcı olacak 7 öneri

0

Yoksa siz de mi erken uyanmayı ” bir işkence” olarak görenlerdensiniz? Sıkı durun. Çünkü sizi erken kalma işkencelerinizden kurtaracak ve sizlere erken kalkmanın önemini hatırlatacak harika önerilerimiz var.Hep birlikte bakmaya ne dersiniz?

Erken kalkmak için kendinize bir plan belirleyin

Erken uyanabilmek için genellikle bir bahane bulunması kişide erken kalkma zorunluluğu hissettirir.Bu nedenle her gün düzenli olarak uyulması mümkün olabilecek bir plan yapılması kişide erken başlama gereksinimi doğuracağı için uyanmanın da kolaylaşmasını sağlayacaktır.Özellikle en çok ilgi çeken ve sevdiğiniz işleri plan listenizin en üstüne yerleştirmeniz yataktan daha hevesli ve hızlı kalkmanıza yardımcı olacaktır.

Alarmınızı erteletmemek için kendinize söz verin

Herkes gibi sizde tatlı uykunuzun arasında çalan alarmı uyku halinde kapatıp uyumaya devam ediyorsunuz değil mi? Bu anı yaşamamak için alarmın sesini duyar duymaz yataktan kalkın.Unutmayın alarmı ertelediğiniz sürece uyanmanız da bir o kadar zorlaşacaktır.

Uyku düzeninize önem verin

Sabah daha kolay uyanabilmenin en destekleyici faktörü ideal bir saatte uyumaktır.Uzmanlara göre en sağlıklı uyku dilimi 7 ila 9 saat arasında olmalıdır.Fazla uyku bünyeye zarar vereceği gibi az uyku da vücudu ve bağışıklığı ciddi ölçüde etkilemektedir.

Esneme hareketleri yapın

Uykudan uyandığınızda daha çabuk kendinize gelebilmeniz için esneme hareketleri yapmak önemli ve destekleyici bir detaydır.Fakat hafif hareketler seçmeniz sizin için daha yararlı olacaktır çünkü ani ve ağır hareketler kasılmalara neden olabilir.

Hafta sonu da hafta içi kalktığınız saatte kalkın

Bu öneriyi okuduğunuzda neden hafta sonu da erken kalkayım ki diyebilirsiniz içinizden.Fakat insan vücudu “alışma” güdüsüne sahiptir ve yaşamınızdaki herhangi düzen bir anda bozulduğunda onu eski haline getirmek oldukça zor olacaktır.Tıpkı hafta sonu geç saatlere kadar uyumanın ardından gelen pazartesi sendromu gibi…

Zıplayın

Uyandıktan hemen sonra hala uykulu olduğunuzu ve kedinize gelemediğinizi hissediyorsanız ayağa kalkıp birkaç kez zıplamayı deneyebilirsiniz.Bu hareket kan dolaşımınızı hızlandırarak enerjinizi arttıracaktır.

Pencerenizi mutlaka açın

Tüm bu faaliyetleri uyguladınız fakat uykunuz hala açılmadı mı? O halde hemen pencereye koşun ve pencerenizi açın.Zihni ve vücudu kendine getirmenin en sağlıklı yolu hava almaktır. Açtığınız pencereden başınızı çıkararak derin bir nefes alın ve bunu birkaç kez uygulayın. Daha iyi hissettiğinizi göreceksiniz.

Diğer haberler

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi