Reklam

Her gün üzerinizi dışarı çıkacakmış gibi değiştirin, bol su için, egzersiz yapın

0

Korona virüs nedeniyle evlerinde karantinaya çekilen insanlara evlerinde günlük alışkanlıkları hakkında uyarılarda bulunan psikiyatrist Prof. Dr. Arif Verimli, “Evde kalanlar gecelik veya pijamanızı sabah çıkartın. Her gün üzerinizi dışarı çıkacakmış gibi değiştirin. Bu zihni bir anlamda rahatlatan bir şeydir.” derken, Prof. Dr. Deniz Suna Erdinçler, “Yeterli miktarda protein tüketilmelidir. Günlük sıvı tüketimi 1,5-2 litre olmalıdır. Kas kaybının önlenmesi için ev içinde egzersizler günde 2-3 defa uygulanmalıdır.” önerilerinde bulundu.


Günlük yapacaklarınızı programlayın

Korona virüs salgını nedeniyle milyonlarca insan evlerine çekildi. Bu durum insanların en çok psikolojilerini etkiliyor. Bu nedenle Psikiyatrist Prof. Dr. Arif Verimli, korona virüs nedeniyle evden çalışan ve kendini karantinaya alan insanlara bir dizi öneride bulundu. Cumhuriyet gazetesinden Sibel Bahçetepe’nin haberine göre, Verimli, “Evde kalanlar gecelik veya pijamanızı sabah çıkartın. Her gün üzerinizi dışarı çıkacakmış gibi değiştirin. Bu zihni bir anlamda rahatlatan bir şeydir. Her gün üzerinizi dışarı çıkacakmış gibi değiştirin. Çünkü virüs ortadan kalkıp hayata dönünce sosyal jetlag yaşama riskiniz artacaktır. Günlük saati programa yazın, kitap, TV, sosyal medya, yemek saatleriniz belli olsun, kaynağı belli olmayan felaket haberlerinden beslenen sosyal medya hesaplarına itibar etmeyin” dedi.

Reklam

Beslenme ve egzersiz önemli

Akademik Geriatri Derneği Başkanı Prof. Dr. Deniz Suna Erdinçler, yine salgından dolayı evlerine kapananlara uyarılarda bulundu. Erdinçler, “Yetersiz beslenmenin; bağışıklık sisteminde bozulma, infeksiyonlara eğilim, kemik erimesi, kas kaybı, hastalıklardan iyileşmenin gecikmesi gibi olumsuz etkileri vardır. Özellikle beslenmelerine dikkat etmelidirler.” dedi.

Günde üç ana, üç ara öğün yemek yemenin gerekliği olduğunu belirten Erdinçler, “Süt ve süt ürünleri, et ve benzeri besinler (et, yumurta, kuru baklagiller, yağlı tohumlar), taze sebze ve meyveler, ekmek ve tahıl grubundan besinler gün içinde tüketilmelidir. Yeterli miktarda protein tüketilmelidir. Günlük sıvı tüketimi 1,5-2 litre olmalıdır. Kas kaybının önlenmesi için ev içinde egzersizler günde 2-3 defa uygulanmalıdır.” önerilerinde bulundu.

Reklam

Diğer haberler

Reklam

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi