Reklam

Hızlı trenlerde emniyet kemeri yerine korunaklı koltuklar ve sinyalizasyon şart

0

Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman) tarafından hızlı trenlerde emniyet kemeri kullanılıp kullanılamayacağı araştırıldı. Araştırma sonrasında hazırlanan raporda, “Saatte 255 km gibi yüksek hızlarda oluşan bir kazada emniyet kemerinin yaratacağı etkinin daha kötü yönde olacağı.” vurgulandı.


Hızlı trenlerde kemer talebiyle ilgili yapılan inceleme sonrasında Ombudsman’ın Meclis’e sunduğu raporda, “Büyük bir kaza durumunda, özellikle emniyet kemeri bağladıkları için yolcuların yaralanmalara karşı daha savunmasız kaldığı ve tehlikeden kaçamadıklarının gözlemlendiği, yapılan çalışmalarda emniyet kemerinin takılmasından ziyade tren kazası sırasında yolcuların güvenliğini arttırmak için geliştirilmiş koltuk tasarımının daha etkili olduğu sonucuna varıldığı.” ifadeleri yer aldı.

Sinyalizasyon ve kontrol sistemleri kaza oranını sıfırı indirir

Hürriyet’ten Turan Yılmaz’ın haberine göre, konuyla ilgili görevlendirilen 3 kişilik bilirkişi heyeti, çok yüksek hızlarda fayda sağlamayacağı düşünülen emniyet kemeri yerine kaza olmamasına yönelik gerekli önlemlerin alınması gerektiğine vurgu yaptı.

Bilirkişi heyeti, “Demiryolu araçlarının ve hatlarının tam anlamıyla güvenlik, sinyalizasyon ve kontrol sistemleri ile donatılmasıyla, kaza oranının hemen hemen sıfır seviyelerine düşeceği ve bu durumun yolcu emniyeti için getirisinin yanında yüksek riskleri olan uygulamaların tartışılmasını sona erdireceği” değerlendirmesinde bulundu.

Reklam

Hızlı trenlerde emniyet kemeri daha fazla hasar verebilir

Ombudsman raporunda, yüksek hızlı araçlarda emniyet kemeri gibi insan vücudunu koltuğa bağlayan sistemlerin yolcuya faydası olması olasılığının çok düşük olduğunun altı çizilirken, saatte 255 km gibi yüksek hızlarda oluşan bir kazada emniyet kemerinin yaratacağı etkinin daha kötü yönde olacağı belirtildi.

Raporda, “Bu bakımdan hızlı trenlerde emniyet kemerinin yolcuların sağlığını bir kaza sırasında korumaktan ziyade hasar verici nitelikte olduğu hususları göz önüne alındığında trenlere ve hızlı trenlere emniyet kemeri konulması talebinin ilgili idare tarafından reddedilmesinde hukuka aykırılık tespit edilememiştir.” denildi.

Dayanıklı koltuklar daha korunaklı

Hazırlanan raporda, yüksek hızlı trenlerde yolcu güvenliğinin sağlanması açısından vagon iç döşemesinde bazı iyileştirmeler yapılarak yolcunun çarpışma anında vagon içerisinde en az zarar görmesi ve kinetik enerjisinin kontrollü biçimde sönümlenmesine yönelik önlemler alınması gerektiğine vurgu yapıldı.

Emniyet kemeri yerine daha faydalı olması bakımından, dayanımlı koltuk üretimi hususunda düzenli olarak ve hassasiyetle çalışmalar yapılması gerektiği belirtildi.

Reklam

Diğer haberler

Reklam

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi