Spor sonrası kas ağrıları nasıl geçer?

0

Spora yeni başladıysanız ya da uzun süre spor yapmaya ara verdiyseniz spor sonrası kaslarınızda ağrılar oluşabilir. Spor yapmak sağlıklı ve keyifli olsa da spor sonrası gelen kas ağrıları bir o kadar dayanılmaz ve acı verici olabilmektedir. Ancak bu ağrılar oldukça normaldir ve en fazla 1 hafta sürmektedir. Çoğu egzersizde yaşanan bu ağrılar özellikle ağırlık çalışması sonrası oluşur ve spordan 24 saat sonra kendini hissettirmeye başlar. Ortalama 2-3 gün süren bu ağrılar vücudunuzun ve kaslarınızın oldukça iyi çalıştığını göstermektedir. Vücudunuz spor yapmaya alışana kadar bu ağrıları yaşamanız gayet normaldir. Ancak ağrıları en aza indirmenin birkaç farklı yolu var. Spor öncesinde ve spor sonrasında yapacağınız uygulamalarla kas ağrılarınızı kolay bir şekilde atlatabilirsiniz.

-Spordan önce ve sonra mutlaka esneme hareketleri yapmalısınız. Isınmadan spor yapmanız durumunda sakatlanma ihtimaliniz artmaktadır. Spor öncesi ve sonrasında yapacağınız esneme egzersizleriyle kaslarda biriken ve ağrıya sebep olan laktik asiti en aza indirmiş olursunuz.

-Egzersizlerde kendinizi fazla zorlamamaya dikkat edin.

-Egzersizleri doğru yaptığınızdan emin olun. Yanlış yaptığınız her hareket başka olumsuz bir sonuca neden olabilmektedir. Hareketlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, egzersizlerinizi mutlaka bir eğitmen eşliğinde gerçekleştirin.

-Bol su içmelisiniz. Spor esnasında tüketeceğiniz su, vücut ısınızı dengeler ve kaybettiğiniz sıvı miktarını geri almanızı sağlayacaktır. Ne kadar çok su içerseniz o kadar çok toksin atar ve ağrı riskini azaltırsınız.

-Üst üste spor yapmayın bir gün arayla egzersizlerinize devam edebilirsiniz.

-Ağrıyan bölgenizi esneterek ya da o bölgelere terapi uygulayarak o bölgedeki kan akışını hızlandırabilirsiniz. Bu sayede kan akışı hızlanan bölgede tamir işlemleri daha hızlı gerçekleşir.

-Kaslarınızdaki ağrıları hafifletebilmek için protein ağırlıklı yiyecekler tüketmenizi öneririz. Öğünlerinizde yumurta, muz, kefir, kuruyemiş ve kuru meyveler olmasına özen göstermelisiniz.

-Spor sonrası ılık bir duş almak kas ağrılarına iyi geldiği gibi olası kas ağrılarını önlemek için de oldukça etkili bir yöntemdir.

-Spordan sonraki gün bolca dinlenmek ve uyumak da kaslarınız için faydalı olmaktadır. Uyku esnasında kaslarınız gevşer ve kendini daha kolay yenileyebilir bu da ağrılarınızı daha çabuk tedavi etmektedir.

Diğer haberler

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi