Reklam

Uzaktan eğitim raporu açıklandı

0

Korona virüs salgını nedeniyle Mart ayında ertelenen eğitim sürecine uzaktan eğitim şeklinde devam ediliyor. Yapılan araştırmaya göre, hem öğrenci ve veliler hem de öğretmenler, uzaktan eğitimin tek başına yeterli ve verimli olamayacağını düşünüyor.


Cumhuriyet gazetesi Figen Atalay’ın haberine göre, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi tarafından İstanbul, İzmir, Antalya ve Kocaeli kentlerinde, 4 bin 435 ilkokul öğencisi, 9 bin 536 ortaokul ve lise öğrencisi, 5 bin 661 öğretmen ve 25 bin 395 veli ile uzaktan eğitime ilişkin bir araştırma yapıldı.

Eğitim bilimleri fakültesi dekanı Prof. Dr. Derin Atay tarafından açıklanan araştırma sonuçları, uzaktan eğitimin, “tek başına yeterli bir eğitim” olduğuna inanan öğretmen yüzdesinin oldukça düşük olduğunu gösteriyor. Katılan öğretmenlerin yüzde 81.8’i yüz yüze eğitimin gerekli olduğunu belirtmiş, yüzde 81.90’ı da uzaktan eğitimin yüz yüze öğrenmeyle birleştirildiğinde daha yararlı olacağını düşünüyor.

Velilerin yüzde 83.5’i yüz yüze eğitimin daha verimli olduğunu ifade etmiş. Yüzde 82.5’i, uzaktan eğitimin sınıfta eğitim yapılmadığı zamanlarda ya da sınıf içi eğitimleri desteklemek amacıyla kullanılması gerektiğine inanan velilerin yüzde 59.2’sine göre de uzaktan eğitim geleceğin eğitim modeli olarak gösterilemez.

Öğretmenleri zorlayan kriterler ise şu şekilde listelendi:

– Teknoloji ile ilgili problemler.

– Veli ilgisizliği veya aşırı ilgisi.

Reklam

– Öğrencilerin dikkat seviyeleri.

– Kaynak bulma, materyal hazırlama.

– Yüz yüze olamamak

– Öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyeleri

– Sınıf hâkimiyeti problemleri.

– Mesai saatinin olmaması

– Öğrenci ile etkileşimin kısıtlılığı.

– Öğretmenin rol çatışmaları (anne, eş, öğretmen)

Reklam

Diğer haberler

Reklam

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi