Yeni doğum yapan kadınlarda görülen Postpartum Depresyonu nedir?

0

Postpartum depresyonu, yeni bebek sahibi olan kadınlarda görülen bir depresyon türüdür.Bu hastalık uzun süren olumsuz düşüncelere neden olarak anneyi bunalım noktasına getirmekte ve haliyle bebeği de etkilemektedir. Postpartum depresyonu yalnızca ilk doğumlarda değil sonraki doğumlarda da görülebilen bir hastalıktır. Genellikle bebeğin doğumundan 1-3 hafta sonra başlar. Bazı kadınlarda birkaç ay,bazılarında ise bir yıl sonra başlayabilir.

Postpartum depresyonunun belirtileri nelerdir?

  • Şiddetli duygu değişiklikleri yaşamak
  • Yoğun ağlama krizleri yaşamak
  • İştah kaybı ya da yeme konusunda güçlük yaşamak
  • Uykusuzluk ya da uyku problemi çekmek
  • Öfke kontrolünde zorlanmak ve en küçük şeye bile öfkelenmek
  • Şiddetli endişe krizleri
  • Kendine ve bebeğe zarar verme düşüncesine kapılmak
  • Tekrarlayan  intihar düşünceleri
  • Depresif bir ruh haline sahip olmak
  • Bebekle bağ kurmakta zorlanmak
  • Halsizlik ve enerji kaybı
  • Hastalığın risk grupları kimlerdir?

  • Depresyon geçmişine sahip olan kadınlar
  • Daha önceki hamileliklerinde postpartum depresyonu yaşamış olan kadınlar
  • Genlerinde  postpartum depresyonu bulunan kadınlar
  • Sağlık problemi yaşayan bir bebeğe sahip olan kadınlar
  • Emzirme sorunu yaşayan kadınlar
  • Bipolar bozukluğa sahip kadınlar
  • Bebek bakımı konusunda yardım alacak kimsesi bulunmayan kadınlar
  • Postpartum depresyonuyla nasıl mücadele edilir?

  • Kendinize sağlıklı bir yaşam tarzı edinmeye çalışın. Öncelikle bir beslenme programı belirleyin. Ardından günlük rutinlerinize hafif egzersiz ve hareketler ekleyerek vücudunuzun rahat ve gevşek olmasını sağlayın.
  • Zihninizi olumsuz düşüncelerden olumlama yoluyla uzak tutmaya çalışın. Daha yeni anne olduğunuzu ve hayatta her an her şeyin aynı anda yolunda gitmeyeceğinin farkında olun.
  • Kendinizi hayattan soyutlamayın ve kendinizi ihmal etmeyin.Sağlıklı bir bebek yetiştirebilmek ya da her şeyi güzelleştirebilmek için önceliğin siz ve sağlığınız olduğunu unutmayın.
  • Zorlandığınız durumlarda tecrübe kazanmak ve yardım almak adına başka annelerle iletişim kurarak fikirlerinden faydalanabilirsiniz. Bunun yanında sevdiğiniz insanlarla hislerinizi paylaşabilir, rahatlama ve stres atma konusunda onlardan destek alabilirsiniz.
  • Sevdiklerinizden yardım istemekten ve annelik konusunda yardım istemekten asla çekinmeyin. Dinlenmeye ihtiyaç duyduğunuzda ya da kendinizi halsiz hissettiğinizde yakınınızdaki kişilerden bebeğinizle ilgilenmesini rica edin. Sorumlulukların yükünü paylaşmak, bu süreci daha kolay ve daha sağlıklı atlatmanızı sağlayacaktır.
Diğer haberler

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sunduğumuz hizmeti geliştirmek amacıyla çerezlerden faydalanıyoruz. Daha fazla bilgi için kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikasını okuyabilirsiniz. Tamam Daha Fazla Bilgi